香港新浪網 MySinaBlog
« 上一篇 | 下一篇 »
小彭 | 22nd Oct 2009 | 新聞任我講 | (6029 Reads)

呢篇文章可能會得罪好多人,但唔寫又谷住,都係唔理咁多,請大家多多包涵!!

近日熱爆的話題,除左電燈膽,相信就係樓價昂貴,醫生律師都話買唔起樓的問題。

一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。

好多人的反應,係「連律師醫生都買唔起樓呀,D樓貴到痴線架!!」我的反應卻係無名火起,好很反感!!

討論樓價貴唔貴,合唔合理,首先要問問自己,乜野價先叫做合理。有人認為九七年的樓價好唔合理,到左沙士,仍然有人覺得樓價唔合理,所以,為自己定下一個「合理」的「合理價」係好重要!!

對我來講,我會用一個十分膚淺的計算方式,來衡量樓價合唔合理,就係用同一個單位的九七高峰價,加零三沙士的最低價,再除二。 例如一個單位在九七年呎價五千,沙士時二千,咁我就會認為合理價應該係三千五。

留意過好多樓盤,依家的呎價,的確已經升過左我的合理價些少,用上面的例子計,已去到四千蚊,所以,我的結論係,依家的樓價係「偏貴」了。

但,係咪真係貴到,連醫生律師都買唔起?

打上電台果個女醫生,冇講自己的入息,只係掉低一句「連專業人士都買唔到樓」,佢咁講得出,潛台辭就係「連我呢D咁高人工的專業人士都買唔到樓呀」,所以我唔會考慮佢係咪一個搵唔到錢,人工低微的屋村醫生或實習醫生。

最基本的假設,佢係一個新入職的政府醫生,月入都有五萬幾。就當佢做律師的男朋友,完全冇底薪,完全冇生意,零入息,佢地的家庭收入都至少有五萬。五萬蚊同我講買唔到樓?

醫生話要「唔過海」,上一上中原網,要新要方便,北角港運城六百多呎單位,四百六十萬,用按揭計算機計一計,供七成,二十年,大P減三,月供都係一萬六千幾,剛佔醫生入息三分一。冇咁大舊首期咩?供九成半,三十年,月供都係一萬六千幾,首期只需廿多萬。

唔介意舊少少細少少,薄扶林置富花園五百多呎,二百七十萬左右,七成二十年,供一萬唔使,九成半二十年(舊樓未必做到三十年),供一萬三千幾,首期十三萬多D。買唔起???定係五、六百呎襯唔起你地身份?太細住唔慣?太舊睇唔起?提醒你,我未計你律師男友收入的!!

另外果個律師合夥人夫婦仲離譜!!講到明月入十萬,都話買唔到樓,即係有個有錢女同我講「呢個月零用錢使剩兩萬蚊咋,好鬼窮呀,買唔起新出個LV呀,慘啦,世界末日啦,死人啦」,我會即刻兜巴星佢!!

佢舉例的太古城七百萬單位,供二十年,按七成,月供二萬五,按九成半,月供都係三萬四,一個月入十萬完的家庭,供不起?用二萬蚊租一個大坑單位又租得起??如果佢係因為比唔到首期的話,就要諗諗,做左幾廿年人(睇佢個樣都唔細),收入又咁高,都儲唔到個錢?係咪自己理財有問題

最憎都係佢話「唔通仲叫我搭個幾鐘頭車,返去天水圍?」有冇搞錯,依家天水圍有乜問題?屯門、元朗、天水圍大把人住,呢D律師咪狗眼看人低囉!!

所以唔好再同我講乜野「當醫生律師都買唔起樓的時候,一般人又點買樓」、「當醫生律師都要住天水圍,一般人咪訓街」呢D說話,因為上面呢兩個例子,根本唔合邏輯,點可以用來做論據?!!

知唔知依家仲有好多人因為種種原因上唔到公屋,但又負擔唔起私樓,要住板間房?政府要幫都應該幫佢地先,你班醫生律師有手有腳人工高,但講到自己咁鬼慘,唔執輸要政府幫,等同向真正困苦的人爭福利,爭錢使,向佢地的傷口灑鹽,驚唔驚比雷霹?!

其實,佢地點解會認為自己買唔到樓?歸根究底,咪就係心頭高,唔肯屈就(其實都唔係好屈就),又怕買貴,怕買完就跌,唔想蝕,要嬴盡,要win哂。

一直話樓價貴,部份人其實由去年九月金融海嘯開始,講貴講到依家經濟似乎漸露曙光,期間樓市沉過一輪,係近半年先回升,點解低位時唔買?升返覺得走寶,唔抵,就係度嘈

但問心,樓價回落,依家話買唔起的人,又係咪真係會買?

樓價回落時,聽唔少人講「依家買?傻啦,仲有得跌,跌多D先買啦。」到再跌多D,就會話「唉,都唔知跌到幾時,買左繼續跌,咪負資產?」到樓價反彈,佢地就會話「虛火o者,升一陣就會跌返,等下先」,唔跌繼續升,佢地又會覺得「唉,低價時唔買,依家升左先買,賺少咁多,好唔抵」,於是又等,等到今日,樓價升至偏貴的時候,就後悔,要政府幫了。咁同匯豐三十三蚊時唔敢買,驚再跌,到依家升返到八九十蚊時又dum心,要求政府「禁禁佢」有乜分別?樓,除左用來住,同時係一項投資,邊可能下下比你低買高放?眼光咁準,一早做左有錢佬,使乜o係度自怨自艾?點解大家覺得自己唔應該為自己的投資決定負責?

在佢地心目中,因為見過沙士的樓價,原來可以跌得咁低,所以認為只有跌到沙士價以下,先至合理。但,要明白,香港地少人多,樓宇價格點跌都有個譜,除非有大災難,先會大跌。當香港再有類似沙士的災難再臨,樓價又跌到五六十萬可以買淘大的時候,伴隨的會係乜野?咪就係百業蕭條,減薪裁員囉,仲會死好多人架,到時大家又會驚冇工開,又驚死,結果咪又係唔敢買、同更加買唔起囉!!

另外,又有人對燈膽權果句「買唔起市區,可以搬偏遠少少」好反感。我覺得,佢語氣可能涼薄,但,理性D諗,有講錯嗎?唔可以因為佢乞人憎,而一面倒認為佢講乜都係錯架喎!!

人因應自己的能力,買自己負擔到的東西,自古以來資本主義社會都係咁,點解套用在住屋上,會變成錯?

講真,我地呢D搵雞碎咁多,好過草根少少,仲同醫生律師呢D所謂中產,仲差好遠好遠好遠的打工仔,冇得住公屋,居屋又超過入息限額,無論沙士時同依家,買樓都唔易,要住港島,九龍市區,根本從來都冇可能。但如果一定要住,唯一選擇,就係睇餸食飯。

我同老婆,月入加埋都唔夠一個醫生多,零四年卻上了車。當時唔好話港島同九龍買唔到,就連沙田、馬鞍山呢D別人眼中比較方便的新界地區,都好「蚊水」。能力不夠,就要取捨。衡量交通、大細、新舊、價錢後,結果買左樓價平、樓齡新,但交通不太方便、面積比較細的元朗單位。

買左樓後,利息不斷升,愈供愈辛苦,但總算捱過,樓價升了一個不多不少的數目,於是零七年尾,我地用賣樓賺到的,用來比首期,搬了出青衣,今次交通比元朗方便得多,樓價卻一樣咁平,加上利息回落,供少好多,當然,在等價交易下,樓齡亦舊好多了。到了今日,呢層樓的樓價又升了幾十萬。當埋怨樓價貴埋怨了好幾年的人,依家仍然未買到樓的時候,我地已經開始諗緊,係咪可以再換間大D的單位了

講真,我又唔覺我地為左間樓,而要放棄左生活質素囉,一樣旅行照去、車照養、仲有錢儲。

唔係話我地好醒好巴閉,但如果當年我地嫌A屋苑遠、嫌B屋苑舊、嫌C屋苑細、嫌D屋苑冇會所......又驚買左會跌、份工會冇左,今日,可能我都係鬧爆燈膽權的市民之一,唔會有一個自己的安樂窩。

唔知係咪時下的第四代香港人,父母都有錢,食得好、住得好,到大個出來做野、買樓,間樓都要新、要大、要交通方便,最緊要係近父母!!住開新界的,比較易,但住開港島、九龍的,叫佢地搬遠少少,就好難。偏偏佢地好多都係一大學畢業就覺得自己應份要搬出來,應份要買到樓,政府應份幫佢地置業,但又心頭高,第一間樓就要三百萬以上的市區新樓先睇得上眼,舊D遠D都唔考慮,當然買唔到了。

其實,除左父母要照顧,或有仔女要父母幫手照顧之外,點解一定要住近父母?岩岩出來做野,點解唔可以屈就,先住間細少少、舊少少、偏遠少少,到賺到錢先再逐步改善生活?點解人人都想一步登天?!!

成日聽人講,「供三十年?咪一世同地產商打工?蠢人先買樓,我就租樓喇!」其實,除非你訓街,否則一定要住,一係買,一係租。如果買係同地產商打工,咁租何嘗唔係為業主打工?即使住公屋,咪又係同政府打工?!!可唔可以向另一個方向諗,供樓,其實都係一種儲錢的方式。供樓舊錢,部份係息,部份係本金,變相我每個月其實儲了錢入本金裡面。不要忘記,自己的物業,如果升了值,全數利益係自己的。但如果租,貴過我依家供樓好多,租金全數歸業主,業主仲可以隨時大幅加租,或迫你走,咁就麻煩。

講返轉頭,我一開始都認同左,依家樓市係偏貴,真正受影響的,係我地呢類高不成低不就,月入唔多又要交少少稅的打工仔,排隊都未輪到班醫生律師。如果真係想買樓,真係需要調整心態,諗偏遠少少的樓宇。生在香港呢個地少人多,地產主導社會的城市,只有無奈接受。等政府幫?蚊都訓啦!!

況且,政府其實又可以做什麼?

大家最普遍認為,政府應恢復定期賣地。我對經濟認識唔多,但我會諗,近期樓價升,係咪同土地供應有咁大關係?地產商話勾唔到地,都講左幾年,要升D樓就一早升,但樓市好似係呢半年先狂升。

即使政府恢復賣地,開價低,但如果樓市情況正面,餓地已久的地產商,都會爭相投地,結果成交價咪又係高?用天價投回來的地,你估唯利是圖的地產商,會唔會做好心唔用來起豪宅,賣比D唔知點解咁有錢的大陸客,而起中細價樓比我地班港燦打工仔?所以新樓呎價貴的情況,未必咁簡單可以改善。

既然大陸人炒貴哂D樓,咁唔比大陸人來港買樓得唔得呀?香港一直以來都係經濟自由開放的地方,任何人都可以來香港投資,香港先有今日咁繁榮,如果唔比外人買樓,咁第日車貴又可以唔比外人買車,奶粉貴又可以唔比外人買奶粉,咁其實算唔算計劃經濟?唔係話唔得,但係咪大多數市民都認同香港要走呢條路先?

再起居屋同夾屋?睇黎係最可以令我地低薪打工仔受惠的方法,只要唔係大量得推冧樓市,我會贊成。但咪住先,你地班大帝唔係話一定要住港島、九龍市區,交通方便地鐵沿線又大又新又實用又有會所兼夾文化藝術康體設施一應俱全的大屋苑咩?港島同九龍仲有冇咁多土地可以起大量居屋夾屋?要起,又係在新界區起,出中環要成半個鐘咁鬼耐,嘩,超級唔方便呀,你地會睇得上眼咩?

再出售公屋?咪玩啦,原因同上。仲有,公屋係比最有住屋需要的草根階層住(出現富戶係政策漏洞),如果轉為賣,個個霸住哂D公屋,輪候冊上的窮人點算?倒頭來又要起更多公屋,可以用來起私樓的土地更少,樓價咪又升囉!!

首次置業貸款?唔錯架,我有朋友都係用首置買第一層樓,近期又諗緊換大屋了!!不過,首置唔可以解決供應問題,但卻會引來更多置業需求,更多人有能力入市,結果會係點?自己諗下!!

咁,不如又黎多次八萬五丫?就因為你地要賤價買樓,要全港超過一百萬業主一齊受害,變負資產?我只可以話,你同希望沙士再臨的人的心地,一樣咁黑囉。全港七分一人變左負資產,你估我地仲有冇心情消費?到時內需急劇減少,餐廳冇人食,公司冇人行,經濟又回復大蕭條。最慘既係,你地到時又會返到「擔心繼續跌唔敢入市」的旋渦,沒完沒了

近期亦有人建議,政府賣一D只可以用來起中低價樓的地,規定發展商唔可以起豪宅。可能呢個建議係比較可行。但我們要考慮,如果係咁,塊地一定唔多值錢,有冇人會投?除非,政府願意放寬地積比,許容發展商起更多單位。如果係咁,大家就要忍受,一幢又一幢的超高屏風樓,繼續在我們的城市中出現了。

咁,中產買唔到樓的問題,點先可以有效解決?我說過我不熟經濟,留返比懂經濟的人去諗了,如果有方法令中產買到樓,又唔會影響依家一百萬名私人樓業主,我一定舉腳贊成!!

而我只係覺得,方法根本一直存在,就係「冇咁大個頭,就戴頂細D既帽」囉,只係大家唔願意接受o者。要近市區,咪揀間細D舊D囉,要新要大,咪入新界西囉,其實香港有幾大o者,唔好講到屯門出中環,好似LA去紐約咁先得架!!

呀有,最後比我諗到一個方法,一定得!!就係由政府起樓,免費比我地住!!唔好以為冇可能呀,移民北韓啦,景鴻幫到你!!


[57]

面對不合理的人與事,只用合理的方法是ON居


[引用] | 作者 Roc | 14th Jun 2014 | [舉報垃圾留言]

[56]

我好想好想問香港政府︰
1. 政府話買唔起貴樓,就買D遠D的新市鎮,OKAY,我買(租太貴,同一個地方,我租就要$7000,供只係$3800),但用晒我兩公婆D SAVING都只係買倒一間唔係好大(520呎),但又舊(OVER30年)又平又要駁腳的,仲要搬離咗自己本身長大的地方,結果係無晒NETWORK..點解我申請唔倒公屋呢???
2. 政府叫我哋要增值,但讀個學位成十五萬 ,仲要無資助,得個所謂扣稅...但其實我人工咁低,本身都唔洗點交稅,所以扣稅對我來說無意思,唔讀呢?經濟唔好時就好危嚴...
3. 政府叫我哋生小朋友,我生咗兩個,但因為無咗NETWORK(搬得太遠,年老的母親分身乏術,幫唔倒我揍),要每個月俾幾千元請工人
4. 工人揍唔掂兩個小朋友(BOTH都係UNDER 2 YRS OLD),結果我要送一個讀N1,但我無諗過,我報一家四口,再加供養父﹑母及奶奶,共七人,我連申請交75%學費都唔合資格(我兩公婆搵三萬三),大女每月學費二千多...

但我同自己講,要忍,有大把人辛苦過我...

不過當我知道津貼綜援戶的小朋友遊學,我真係好嬲,我兩個小朋友都無咁的機會,點解佢哋有?乜遊學係必須嗎?必須到要俾錢佢哋???有無攪錯呀???好唔公平喎 ,佢哋要增廣見聞,我哋D小朋友就唔洗咩?

香港政府,現在成日話仇富,但你如果再係咁亂派錢俾D綜援戶(我唔覺得不停派錢對佢哋係好事),我睇怕會愈來愈多人仇 貧!!!!!


[引用] | 作者 hi | 19th May 2011 | [舉報垃圾留言]

[55]

hi...
其實依家唔係細D, 遠D就可以.
我同未來老婆, 合有40K一個月.
300K 储,
要買
1)一係完全無鐵路既市區OLD樓, 要5k 一呎,新樓 6.5K一呎.
2)近鐵路小小OLD樓 6k一呎, 新樓8k一呎.
3)最遠既上水/元/ 仲要唔係鐵路左右都要4.5k 一呎....
唔市通真係要買D又遠, 又要自己開車, 出來市區都要成1.5HOUR既樓...
但我依家講緊人工有40k既家庭....

今日係 5月19日...樓價又新高.


[引用] | 作者 hi | 19th May 2011 | [舉報垃圾留言]


我呢篇野09年寫架,如果你當年入市,真係大把選擇......依家樓市已經超越九七,照我上面的計算方式,我都覺得唔合理了,唔會在依家買樓呢!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 22nd May 2011

[54]

好開心。真係出一口氣。真話假不了啊。

我同意有人月入十萬買唔到樓,同樓市冇咩關係,他一家人要食貴買貴,仔女要讀國際學校,但係天價樓四百七十七樓又好貴喎... 你估我唔使响股票市場入兩手,我邊有錢去買樓。


[引用] | 作者 海羊 | 17th May 2010 | [舉報垃圾留言]


咪係囉,邊有得樣樣兩存其美!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 19th May 2010

[53]

Son't be stupid, the problem is that there isn't enough supply for housing in Hong Kong.

We have enough space for everyone to have an adequate living space, just that no one is willing to do anyhting about it.

Look at Singapore, they have 2 types of housing, one government built and one private sector. Most people live in government built housing. The cost of building such houses are low and the spacing is adequate.

Nowadays, even people in China are enjoying better housing that most hk people. Why? because we are bullied by the real estate developer as they build flats of a strange shape. How could you find it reasonable to have a flat that has a indoor area of only 30% to 40%?

the profits went to the developers and our imcompetent civil servant's pocket. We are in effect slaves of them. I believe it's time to change the game.


[引用] | 作者 ttml | 27th Dec 2009 | [舉報垃圾留言]


唔好傻啦,你知唔知新加坡稅收高香港幾多? 知唔知新加坡人口少香港幾多? 知唔知新加坡可用平地多香港幾多? 知唔知幾多香港人靠投資樓市置富? 成日用新加坡組屋來比,羨慕人地組屋又大又平,只知其一不知其二!! 我都話咯,北韓政府免費比樓你住,不如你移民北韓啦!! 人地加拿大普通收入的打工仔都可以供得起house,仲可以養車,有本事你咪又移民過去囉,屈係香港做乜o者!!

大陸樓? 係平,但大城市的樓價已經迫近香港。係實用,但我仲記得上海那間新建住宅如何整座倒塌下來......況且,香港新樓的indoor area普遍仍有六、七成,三、四成的只是少數。

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 28th Dec 2009

[52]

我都係咁話,呢個女醫生真係玩野,特首講得岩,每個人應根據自己情況決定樓宇的貴平,遠近...

我個日聽到都火滾.....

MinSin
[引用] | 作者 MinSin | 5th Dec 2009 | [舉報垃圾留言]


大家咁話!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 18th Dec 2009

[51] Re: 路人甲
路人甲 :
夾心階層係非常非常的辛苦!!!! 呢班係乜人? 就係千禧後畢業的大學生。物價騰貴, 在港一個家庭每月4萬元不是很見洗, mpf2千, 租屋1萬元, 還學生貸款4千, 供養父母6千至1萬, 衣食5千, 交通2千, 保險2千, 每月可以儲7千.... 如果200萬元樓儲首期一成, 看來儲2.38年就行, 但問題係, 這條數未計結緍、被裁、意外手術、宗教奉獻等等開支, 仲話想生仔? 何況, 你估大學生好容易搵到2萬蚊o既工作?

-.-好可怕,唔怪之有人度出400萬養一個bb啦-.-大佬,你去睇下香港有幾多人,一萬唔夠一家六口先啦.......


[引用] | 作者 壬子 | 27th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]

[50] Re: 過路人
過路人 :

jacklihouse : 過路人 : 和作者的感受一樣。本人是中產一名,起初都是買入新界4佰呎的單位,經過多年的努力,現在可住在一個3房單位。但仍背着+多年的樓債。期間亦經過樓市多次起跌。醫生+律師買不起樓?真可笑,嘩眾取寵!他們是買不起他門心中的豪宅。為什麽他們年初不買樓,而現在才叫政府出手呢?就是因為他們心中的豪宅樓價已...


對於97年炒家,當然不會同情,他們亦知道炒賣後果,所以大多不會上街抗議;至於那些高位接貨用家,也不值得同情,甚至要政府伸出援手.第一,如果他們沒有能力,或勉強買樓,後果自己負責.如果(雖然不想用"如果"這字眼)他們知道樓價太跌,他們還會入市嗎?道理如閣下的想越低價購買心理一樣,他們都想買入後,樓價一升,既可賺錢又可樓換樓.但樓價一跌,他們卻走上街抗議政府,責怪八萬五政策,難道他們買樓前沒有考慮政府政策會是風險之一?又或是被樓價瘋狂炒上,不甘後人而入市的心理影響.當時這批人,個個都細屋換大屋,賺了錢,難道會捐俾政府嗎?蝕了錢,變做負資產就走上街.如果是自住,又可必拘泥於幾年樓價波幅,除非買前不知樓價可升可跌,那我就會同情.
同意幾位的想法,買樓前要衡量自身能力,承受不了樓價下跌就不要買,不是做了苦資產,就可以理直氣壯要人幫;他們當年上街,我都諗過向他們擲雞蛋.(情況如兩年後的教師基準試,都想向他們擲雞蛋.無能力既,過主啦,不要誤人子弟).力有不逮,不謀其事.


[引用] | 作者 jacklihouse | 16th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]

[49] Re:

這位女醫EQ咁低。好心佢,留番啲大氣電波頻道比啲更有需要的市民向阿權投訴啦。呢班人,咁多時間,不如諗諗怎樣懸壺濟世,伸張正義啦。不知所謂。


[引用] | 作者 無名 | 14th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


咪係囉!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 15th Nov 2009

[48]

九七樓價大跌負資產又嘈,而家樓價大升又嘈,都唔知而家D人想點??
買樓既野梗係量力而為啦,覺得貴咪唔買囉,租住先都可以啦,到能力負擔到咁咪入市囉,有咩好激氣呢.
如果自己個目標係要一層樓既,梗係要放棄一D野,少去旅行,多搭巴士,個袋唔好成日追款,無話唔得囉.成日驚呢樣驚果樣,有平樓你都買唔到啦.
我零六年係馬鞍山入市,都係萬多蚊人工,加埋女朋友(而家老婆)都係得二萬多,我地個目標就係想組織家庭,有個安樂窩,使乜驚呢,而家已經可以諗諗想生個BB添,最緊要就係坐言起行.


[引用] | 作者 我要買樓 | 14th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


依家的人,覺得供樓係唔應該影響佢地原來的享受的,樓又要平,生活又要繼續豪使,要嬴哂,世界邊有咁完美?!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 15th Nov 2009

[47]

講得好,我住新界區,唔通我唔係人呀 !
這個醫生離哂譜..... ,可能佢要住半山咪買唔起啦 !
佢巴閉嫁個有錢人咪買得起啦 !


[引用] | 作者 wingwing | 13th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


歧視係最可恥的!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 15th Nov 2009

[46] Re: jacklihouse
jacklihouse : 過路人 : 和作者的感受一樣。本人是中產一名,起初都是買入新界4佰呎的單位,經過多年的努力,現在可住在一個3房單位。但仍背着+多年的樓債。期間亦經過樓市多次起跌。醫生+律師買不起樓?真可笑,嘩眾取寵!他們是買不起他門心中的豪宅。為什麽他們年初不買樓,而現在才叫政府出手呢?就是因為他們心中的豪宅樓價已升了不少。再講,若果他門是在香港讀大學,...居屋同私人樓是不同市場,起碼有入息限制...

部份同意你的說法。97年的炒家,不能同情。但在高位接貨的用家,真的是很苦的。

本人不是經濟學家,我是從人性及心理出發。回想上一期的居屋,很多人都放棄揀樓,難道大半年前就沒有置業需求嗎?講到底,人人都想在最低位入市。試想有多少人買了33元的滙豐,因為他們想在25元才入市。

雖然我都對現在的經濟有保留,未必可支撑現時的樓價。但如果樓市及股市穩定,確可起帶動消費及經濟,這两個月,我亦有到較好的餐館,到電器店走一走。我身邊確有人想着豬流感好像沙士時死傷無數,然後他就可以執平貨,真是好黑心。

現在政府只出了幾次口術,己開始有業主減幾十萬賣樓。我相信如果政府提出復建居屋,樓價一定會向下,正如董先生提出八萬五一樣。現在嚷着要買居屋的人,到時又不去揀樓了。

我不是維護有樓一族,正如我所說,有樓未必一定是好事,有時會好惨的。難道居屋就不會跌價嗎?不要引君入甕。

所以,上車前,一定耍肯定自己的能力及所能承受的風險。有能力的,可以買大單位,冇能力的,可以買細單位,或按兵不動。冇樓在手唔會死人的。醫生+律師,你們大可不耍堅持要買大及豪的單位, 評估現時自己的能力,選擇多得很。可知道,你們亦是银行最受歡迎的借款人。


 


[引用] | 作者 過路人 | 5th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]

[45] Re: 過路人
過路人 :

和作者的感受一樣。本人是中產一名,起初都是買入新界4佰呎的單位,經過多年的努力,現在可住在一個3房單位。但仍背着+多年的樓債。期間亦經過樓市多次起跌。醫生+律師買不起樓?真可笑,嘩眾取寵!他們是買不起他門心中的豪宅。為什麽他們年初不買樓,而現在才叫政府出手呢?就是因為他們心中的豪宅樓價已升了不少。再講,若果他門是在香港讀大學,...


居屋同私人樓是不同市場,起碼有入息限制.只有有限度復建居屋,未嘗不可.
至於97年那班苦資產,根本不值得同情.


[引用] | 作者 jacklihouse | 5th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]

[44] Re: 小彭

和作者的感受一樣。本人是中產一名,起初都是買入新界4佰呎的單位,經過多年的努力,現在可住在一個3房單位。但仍背着+多年的樓債。期間亦經過樓市多次起跌。

醫生+律師買不起樓?真可笑,嘩眾取寵!他們是買不起他門心中的豪宅。為什麽他們年初不買樓,而現在才叫政府出手呢?就是因為他們心中的豪宅樓價已升了不少。再講,若果他門是在香港讀大學,我們這些納稅人,巳經資助他們不少了。

本人同意現在的樓價是有點貴,但需知道,經濟與樓市是有週期的,有起有跌。既然現在的樓價貴,準備置業的普羅市民,大可看看自己的負担能力及工作穩定性,才决定上車。負担能力不足的,大可等待下一個週期才置業。需知道,無殼蝸牛不是太好,但我這類有殼蝸牛亦很慘,既要背負二+年的債務,又要承受樓價下跌成為負資產的風險,不是好受。電視上看到有人叫嚷,買不到樓就要延遲結婚生仔,這就是香港人的可悲。

我認為政府可做的就是耍增加土地供應去調節住宅供應,而保持樓價平穩。復建居屋而拖低樓價是不可取的。因為樓價愈跌,就愈無人買樓,正如沙士及去年金鎘風暴後–樣,因為準備置業的人會期望樓價還會創新低。

政客們現在嚷着要復建居屋。回頭看看97年時,他們亦帶着負資產及苦業主遊行,耍求政府出手嗎?

 


[引用] | 作者 過路人 | 5th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


完全同意你的講法!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 9th Nov 2009

[43]

"如果閣下父母有一幢樓留俾你, 或者你公司/學校有一幢宿舍俾你, 或者你家庭收入超過8萬元, 或者你曾中過六合彩頭獎, 可以唔需要看以下的文章。

上週三施政報告, 談及不少有關樓市及樓價上升的問題。但內容毫無新意, 仍然維持勾地制度和不加建居屋, 即是繼續高地價政策, 市民必須捱貴樓。

其實大家早已看到, 樓價飊升唔單止係香港的問題, 內地及亞太地區普遍都受害, 事關各國去年底大量印鈔pump水到金融體系, 水浸銀行貸款放鬆, 令樓價及地皮價格飛升。但這次施政報告其實沒有回應問題的核心。另外, 近日電台報章多番採訪家庭月入達7-8萬元的律師醫生夫婦, 指樓價高昂令他們買不起樓......標題實在震撼, 但這些報導同樣亦沒有擊中問題核心。

我認為, 除了個別例子(例如家中有特別醫療負擔等等), 家庭收入約為4-8萬元的人, 其實是有能力在地鐵沿線買樓, 問題在於間屋太細或太舊(必中其一)。

俾你住到港島太古城, 約每呎6-7千元, 專業人士在港島區返工算很近, 但其實樓已很舊、維修成本不菲。俾你住將軍澳、荔枝角及荃灣新屋苑, 話4千元一呎, 但由於「發水」問題, 話600呎其實得400呎可用(細間過公屋), 話800呎其實得600呎(細間過居屋)。 俾你住奧海城, 約每呎7千元, 交通方便, 但同樣受「發水」問題影響, 500萬元以為有700呎, 實質只係500呎, 即係成萬蚊一呎。

特區高官話: 市面好多樓係4千元一呎, 好多選擇; 首次置業者宜選地區遠一點/面積細一點; 新界樓仍然比深圳平宜; 豪宅天價未見令普偏樓市產生泡沫; 現時樓價仍較97年高峰低28%; 市民供樓租樓的支出不應超過三成。 如此總總, 無人可以話你講錯, 但如果係普選出黎的領導, 唔會咁講野law。

我個point係, 家庭月入4至8萬元的專業人士係買到樓, 但間屋隨時細過公屋/居屋!!!! 家庭月入2.3至4萬元的人士, 係夾心階層, 買樓唔係唔得, 但係好難!!!!

夾心階層係非常非常的辛苦!!!! 呢班係乜人? 就係千禧後畢業的大學生。物價騰貴, 在港一個家庭每月4萬元不是很見洗, mpf2千, 租屋1萬元, 還學生貸款4千, 供養父母6千至1萬, 衣食5千, 交通2千, 保險2千, 每月可以儲7千.... 如果200萬元樓儲首期一成, 看來儲2.38年就行, 但問題係, 這條數未計結緍、被裁、意外手術、宗教奉獻等等開支, 仲話想生仔? 何況, 你估大學生好容易搵到2萬蚊o既工作?

當然家庭月入2.3萬元以及貧窮戶又另有煩惱, 在此不能盡錄。

無疑, 香港人的人均收入在亞洲區內名列前矛, 物質豐富, 可以飲飲食食消費旅遊, 但唔代表大家的生活水平比內地或東南亞國家的人好。 因為生活水平係要計好多東西, 住屋空間、工時、工作壓力、前途、生活樂趣、社會流動性、社會資源分配(醫療、教育)等等。 計落做「港燦」其實唔係好筍架咋。

高官們如果能夠體察民間疾苦、感同身受, 縱然經濟不景或所謂「生不逢時」, 絕對不愁民望下滑。

談談題外話。 施政報告提到香港社會流動性下降, 畢業後等如注定一生, 令青年人看不到前景、感到徬徨及沮喪。因此政府建議搞創意產業, 並加快將工業區變成藝術基地。 我認為, 這確係一條出路, 但路途遙遠。事實上, band友和藝術家們早已遷入工廠降低成本, 問題係演出及展覽的成本實在太貴!!!! 搞文化產業糊口, 不如拍濕身寫真。"

筆者意見尚算中肯, 值得一看...

http://jwkpao.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=1983503


[引用] | 作者 路人甲 | 4th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


睇左啦呢篇,唔覺得好中肯

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 9th Nov 2009

[42] Re: 小彭

When I first read your article, I thought you were different.

Judging from your comment to 'incomplete', you are no different than that 女醫生 or the youngsters that you are criticizing. You are opposing a policy change that may affect your immediate wealth. You are trying (desperately) to hold onto something you have no control in order to preserve stability in your life.

The old public housing policy may not be prefect, but it is better than the current policy. It gives stability to peoples and free them from day to day worry, it allows people to take more risk in other areas.

The old public housing policy also give the HK government a very stable income base, allow it makes long term project that require intensive capital investment without borrowing.

You should take your own advice, learn how to better manage your own finance and not whine about how the government shouldn't change its policy, ultimately you have nearly zero control. But don't worry, you are not unique, there are many peoples in the world like you, which is bad for us, but we adjust.

A few more things I would like to address are.
1) Return of SARS causes life, lower housing price does not.
2) The fact that you were able to upgrade your house can only serve as an example, and not a strategy for others.
3) government has no responsibility to keep any price running in one direction. It does need to maintain stability in price (only my opinion)

小彭 :

問題係,你依家冇得住咩? 你要訓街咩? 點解一定要自己有層樓,先叫有得住?
另外,你一出世就註定有一日會死,不如成世乜都唔好做,坐o係度等死啦。



[引用] | 作者 sink | 2nd Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


關公屋政策乜野事? 我都唔係批評緊公屋政策,依家三年唔使上到公屋,幾好丫,以前有排等!!

我根本冇講過要政府托樓價,當然亦反對政府壓低樓價去滿足一班不自量力的所謂中產的不切實際願望!!你最好睇清楚我講乜先。

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 9th Nov 2009

[41] Re: 小彭

re:
咁你咪租樓,為我地業主打工囉,無任歡迎添!!

你口氣好大wor...邊度業主咁巴閉呀?!

呢位板主好奇怪,好似不能接受別人意見. 同你意見不同,你就鬧.

尊重別人意見吧!

小彭 :

第一,我係買左樓先結婚,第二,我儲到錢,點解唔買? 依家係D人話儲首期難,要政府幫之嘛。
你唔想為地產商打工,冇問題的,咁你咪租樓,為我地業主打工囉,無任歡迎添!!



[引用] | 作者 justpassby | 1st Nov 2009 | [舉報垃圾留言]


係呀,你再入來就比人鬧架啦,呢度係一言堂!!

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 1st Nov 2009

[40] Re: 六角匙

Agree with jacklihouse.

There is a lot of poor people in HK (like me). We should care those poor people who may earn just 20K or less per month.

Doctor and lawyer are already in high end of pyramid. They dont desire our sympathy.

In fact, has the female doctor think of other poor people when she said the stuff in raido. Those poor people earning much much less than her and her boyfriend.


[引用] | 作者 A Poor Guy | 31st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]


他們不知人間疾苦

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 1st Nov 2009

[39] Re: 六角匙
六角匙 :

jacklihouse :
六角匙 :
xxx :
"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢...


係,本地律師行競爭好大,有料既律師就入國際大行從商,有後台既就埋bar堆;(可見回覆14.)
HA而家都仲係請晒醫學院畢業生,但好似湊仔女咁,要考到專科牌先可以續約.但可惜考到牌無耐都係會走去私院.
不過最後一點,就係佢地人工點低都好,都高過普通打工仔.我係同情嗰班無佢地咁高人工, 但無房屋福利一群.


[引用] | 作者 jacklihouse | 30th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[38] Re: jacklihouse
jacklihouse :

六角匙 :
xxx :
"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」;一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。"
唔好做醫生同律師!...


你都講得啱,一年搵六七十萬都大有人在,不過係前期果啲,果時剩係買賣樓都賺唔少錢啦,上晒岸啦,一定唔係話買唔到樓果個;依家樓市衰左禁耐到依家好反,不過又有地產經紀爭飯食,冇以前支歌仔唱嫁喇,依家律師實習完都係搵 2 萬零,唔好諗得禁理想,免得啲畢業生又話人工低令願唔做等政府救濟。

以前醫科畢業生係政府包聘的,而家都唔包,只係限額招收畢業生,睇你好唔好彩;今時唔同往日;都係你睇人好,人睇你好傘。


[引用] | 作者 六角匙 | 30th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[37] Re: jacklihouse
jacklihouse :

你都講得啱,一年搵六七十萬都大有人在,不過係前期果啲,果時剩係買賣樓都賺唔少錢啦,上晒岸啦,一定唔係話買唔到樓果個;依家樓市衰左禁耐到依家好反,不過又有地產經紀爭飯食,冇以前支歌仔唱嫁喇,依家律師實習完都係搵 2 萬零,唔好諗得禁理想,免得啲畢業生又話人工低令願唔做等政府救濟。

以前醫科畢業生係政府包聘的,而家都唔包,只係限額招收畢業生,睇你好唔好彩;今時唔同往日;都係你睇人好,人睇你好傘。
六角匙 :
xxx :
"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」;一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。"
唔好做醫生同律師!...



[引用] | 作者 六角匙 | 30th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[36] Re: 六角匙
六角匙 :

xxx :
"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」;一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。"
唔好做醫生同律師!
六角匙 :
jacklihouse :
貪得無厭 :jacklihouse :...


實習期間人工係少過掛牌,但點都多過普通科學位大學畢業生多多聲.
如果做bar,睇你跟邊個.如果埋到堆,大把錢搵,前期嗰啲,濕濕碎.
本地firm合夥人月入十萬,好平常,六七十都大有人在.
呢啲係事實,唔算得上用有色眼鏡睇人.


[引用] | 作者 jacklihouse | 29th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[35] Re: xxx
xxx :

"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」;一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。"
唔好做醫生同律師!
六角匙 :
jacklihouse :
貪得無厭 :jacklihouse :小彭 :講真,月入一萬多,其實唔應該買樓,根本供唔起。而家大部份大學畢業生都係一...


人地好似冇講過月入十萬,唔好砌得就砌啦! 香港就係多得你尼類人不斷強姦別人的意思,之後又大做文章,咁同蘋果日報有咩分別?

不讑醫生,律師,大學畢業後都要實習3-4年,期間未必有人聘請,即使有人請亦係好少人工,你又知唔知;特別係實習大律師,直頭要帶錢打工添。

在律師樓裡,所謂合夥人,除非間 firm 開左好耐同有啲名氣,否則合夥人既意思只不過係唔洗比固定底薪,又即係你自己搵到生意就出多啲,搵唔到生意分分鐘小個做警衛。

大家都係香港人,唔好帶有色眼鏡睇人,你都唔想人咁對你啦,係咪?


[引用] | 作者 六角匙 | 29th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]


不過月入十萬係個合夥人自己講的....

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 1st Nov 2009

[34]

Agree. doctor and lawyer couple just too greedy. They want a seaview large flat, LV bag, red wine and fine dinner, Europe luxury trip....

They want everything...Typical "Kong Gal"


[引用] | 作者 A Poor Guy | 28th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[33]

果然讀醫同法律,轉數唔一定高(唔會變通讀咩都冇用) ^-^

[有腦之人] >>>>我同老婆,月入加埋都唔夠一個醫生多,零四年卻上了車。當時唔好話港島同九龍買唔到,就連沙田、馬鞍山呢D別人眼中比較方便的新界地區,都好「蚊水」。能力不夠,就要取捨。衡量交通、大細、新舊、價錢後,結果買左樓價平、樓齡新,但交通不太方便、面積比較細的元朗單位。

買左樓後,利息不斷升,愈供愈辛苦,但總算捱過,樓價升了一個不多不少的數目,於是零七年尾,我地用賣樓賺到的,用來比首期,搬了出青衣,今次交通比元朗方便得多,樓價卻一樣咁平,加上利息回落,供少好多,當然,在等價交易下,樓齡亦舊好多了。到了今日,呢層樓的樓價又升了幾十萬。當埋怨樓價貴埋怨了好幾年的人,依家仍然未買到樓的時候,我地已經開始諗緊,係咪可以再換間大D的單位了。


[引用] | 作者 xxx | 28th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[32] Re: 六角匙

"一個女醫生打電話上電台節目,指佢同律師男友,買唔起樓,要特首「禁禁佢」;一對律師行合夥人,月入十萬,又話買唔起樓, 唯有用二萬蚊月租大坑單位。"

唔好做醫生同律師!

六角匙 :
jacklihouse :

貪得無厭 :jacklihouse :小彭 :講真,月入一萬多,其實唔應該買樓,根本供唔起。而家大部份大學畢業生都係一萬蚊樓下,部份大學生平均薪酬報告都好取技巧;加上幾年前畢業既大學生,有時登報刊請人,人事部收到一大袋信,好似幸運抽獎...問題係d...

mug 專業人士有錢就一定要買貴樓嫁咩? 人人心目中既價值觀唔同, 你又可以代表到全港幾多個市民既想法...



[引用] | 作者 xxx | 28th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[31] Re: jacklihouse
jacklihouse :

貪得無厭 :
jacklihouse :
小彭 :
講真,月入一萬多,其實唔應該買樓,根本供唔起。
而家大部份大學畢業生都係一萬蚊樓下,部份大學生平均薪酬報告都好取技巧;加上幾年前畢業既大學生,有時登報刊請人,人事部收到一大袋信,好似幸運抽獎...
問題係d...


mug 專業人士有錢就一定要買貴樓嫁咩? 人人心目中既價值觀唔同, 你又可以代表到全港幾多個市民既想法。


[引用] | 作者 六角匙 | 28th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[30] 點拗都唔會有結果架!

成件事只不過係有樓同無樓o既人o既角力,大家都只係由自己立場去睇件事, 為自己出聲,因為住屋同銀紙呢兩件事太貼身啦!

算把啦, 正苦都係會繼續佢o既高地價政策, 樓價都係死托住, 有樓o既唔洗驚, 無樓o既唔洗諗, 留番o的時間諗下點搵多o的$好過...


[引用] | 作者 蒲蒲居 | 27th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]


係,因為雙方的利益太極端。

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 28th Oct 2009

[29] Re: 小彭
私人留言 (按此查看)
incomplete
[引用] | 作者 incomplete | 27th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]


我都可以在市好時炒我老闆魷魚,分分鐘有錢執,呢D工唔怕打

[引用版主回覆] | 作者 小彭 | 28th Oct 2009

[28] Re: 米奇
米奇 :

現在西鐵咁方便,住新界也不是太遠,個個迫去港島又話買唔起,都係搵黎講啫.



的確方便,但又人會嫌車費貴.所以滿足唔到所有人.


[引用] | 作者 jacklihouse | 27th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

Next